1. Všeobecné ustanovenia
1.1. Predávaná
vec musí mať požadovanú, prípadne právnymi predpismi ustanovenú akosť,
množstvo, mieru alebo hmotnosť a musí byť bez vád, najmä musí zodpovedať
záväzným technickým normám.
1.2. Predávajúci
zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec pri jej prevzatí kupujúcim. Pri
použitých veciach nezodpovedá predávajúci za vady vzniknuté ich použitím alebo
opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá predávajúci za
vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
1.3. Nadobudnutím
vlastníckeho práva prechádza na kupujúceho nebezpečenstvo náhodnej skazy,
zničenia a poškodenia veci.
1.4. Ak sa
vyskytne u zakúpeného tovaru vada, má spotrebiteľ právo vadu reklamovať pre
rozpor so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou. Pre správne posúdenie reklamácie je
nutné, aby reklamovaný tovar bol čistý, kompletný a v súlade s hygienickými
predpismi alebo všeobecnými hygienickými zásadami.
1.5. Spotrebiteľ
je povinný pri používaní tovaru dodržiavať okrem všeobecne známych pravidiel,
rovnako aj podmienky stanovené pre používanie tovaru v záručnom liste alebo
návodu na použitie, užívať a ošetrovať tovar v súlade s jeho prirodzenou
životnosťou a ďalej nesmie porušiť plomby, ak je tovar zaplombovaný.
2. Lehoty na uplatnenie reklamácie
2.1. Všeobecná
záručná lehota je 24 mesiacov a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru
kupujúcim. Ak sa na predávaný tovar vzťahuje záručná lehota dlhšia ako 24
mesiacov je predávajúci povinný vydať kupujúcemu pri predaji záručný list s
vyznačením záručnej lehoty. V záručnom liste sú uvedené podmienky a rozsah
tejto záruky.
2.2 Práva zo
zodpovednosti za vady musí kupujúci uplatniť v záručnej lehote, inak tieto
práva zanikajú.
2.3. Kupujúci je
povinný všetok dodaný Tovar prezrieť a bez zbytočného odkladu po dodaní skontrolovať
jeho úplnosť. Akýkoľvek nesúlad medzi dodaným tovarom a tovarom uvedeným na
sprievodnom doklade je kupujúci povinný oznámiť bezodkladne predávajúcemu.
3. Miesto uplatnenia reklamácie
3.1. Kupujúci je
povinný uplatniť právo zo zodpovednosti za vadu bez zbytočného odkladu po
prejavení sa vady u predávajúceho, u ktorého bol výrobok zakúpený alebo u osoby
určenej na vykonávanie záručných opráv (uvedený v záručnom liste). Ak je tovar
naďalej používaný kupujúcim s vadou, následkom čoho je jej neodstrániteľnosť,
nebude reklamácia predávajúcim uznaná.
3.2. K
uplatneniu reklamácie je potrebné vyplniť reklamačný formular stiahnuť , v ktorom uvediete druh tovaru, kedy bol zakúpený, rozsah vady,
dátum a podpis.
3.3 Reklamovaný
tovar (najlepšie až po dohode s nami) zašlite na adresu Poľovníctvo Hraples,
Hraples s.r.o., Popradská 56/B, 040 11 Košice, prípadne tovar prineste osobne
do našej predajne v Košiciach. Tovar neposielajte na dobierku, pretože nebude
prevzatý. Do balíka priložte vyplnený reklamačný list a kópiu dokladu (bloček z
FM, faktúra), ktorý sme Vám poslali s tovarom.
3.4. Po obdržaní
reklamovaného tovaru Vás budeme bezodkladne kontaktovať e-mailom alebo
telefonicky a dohodneme sa s Vami na rýchlom vyriešení problému.
4. Odstrániteľné vady
4.1. Ak ide o
vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby vada bola bezplatne a
riadne odstránená a predávajúci je povinný túto vadu bez zbytočného odkladu
odstrániť do 30 dní od uplatnenia reklamácie.
4.2. Za
odstrániteľné vady sa považujú vady tovaru odstránením ktorých neutrpí kvalita
a úžitkové vlastnosti tovaru.
4.3. V prípade,
že predaná vec ešte nebola použitá môže kupujúci požadovať výmenu tovaru. To
isté môže kupujúci žiadať vo vzťahu k súčasti veci, ak s vada týka len tejto
súčasti.
4.4. Predávajúci
má možnosť namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú.
4.5. Ak ide o
odstrániteľné vady, avšak kupujúci nemôže vec pre opätovné vyskytnutie sa vady
po 3. oprave alebo pre väčší počet opráv riadne užívať má kupujúci právo na
výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť.
4.6. Doba od
uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení
opravy bol povinný vec prevziať sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci je
povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o
vykonaní opravy.
5. Neodstrániteľné vady
5.1. Ak ide o
vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne
užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od
kúpnej zmluvy odstúpiť (právo na vrátenie peňazí).
5.2. Ak ide o
neodstrániteľnú vadu, pri ktorej možno vec používať, má kupujúci právo na
primeranú zľavu z ceny tovar. Pri určovaní výšky primeranej zľavy sa prihliada
na charakter vady, stupeň a spôsob opotrebenia veci, dĺžku používania veci a
možnosti jeho ďalšieho užívania.
6. Ochrana súkromia a osobných údajov
6.1. Osobné údaje sú chránené pred
zverejnením a použitím treťou osobou. Sú použité iba na účely zasielania
objednanej zásielky zákazníkovi a komunikáciu so zákazníkom.
6.2. Právne vzťahy a podmienky tu výslovne
neupravené, ako aj prípadné spory vzniknuté z neplnenia týchto podmienok sa
riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka Slovenskej republiky.
Práva kupujúceho vo vzťahu k predávajúcemu vyplývajúce zo zákona č. 250/2007 Z.
z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších právnych predpisov zostávajú
týmito podmienkami nedotknuté.
6.3. Predávajúci ani kupujúci nezodpovedá
za oneskorené plnenie svojich záväzkov vyplývajúcich z týchto podmienok, ak
takéto oneskorenie bolo spôsobené "vyššou mocou" alebo okolnosťami
vylučujúcimi zodpovednosť, a takáto strana má právo na primerané predĺženie
lehoty pri plnení svojich záväzkov.
6.4. Kupujúci vyhlasuje, že v zmysle zákona
č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov súhlasí
so spracovaním a uchovávaním osobných údajov, ktoré sú potrebné pri činnosti
predávajúceho a s ich spracovávaním vo všetkých jeho informačných systémoch.
Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať
v súlade s platnými právnymi predpismi SR. Kupujúci udeľuje predávajúcemu tento
súhlas na dobu neurčitú.
6.5. Akceptovaním týchto podmienok kupujúci
vyjadruje súhlas s poskytovaním osobných údajov spoločnosti Hraples s.r.o., so
sídlom Račí potok 4/A, 040 01 Košice, ktoré sú potrebné pri jej činnosti, a to
najmä na činnosti uvedené v obchodnom registri. Súhlas so spracovaním osobných
údajov môže kupujúci odvolať kedykoľvek písomnou formou. Súhlas zanikne v
lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu kupujúcim predávajúcemu.
7. Vrátenie tovaru a odstúpenie od kúpnej
zmluvy
7.1. Spotrebiteľ
má na základe zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji
tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo
zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a
doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon“) podľa ustanovení § 7 a
nasledujúcich Zákona právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dni odo
dňa prevzatia tovaru. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete
oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie
lehota na odstúpenie od zmluvy.
7.2. Pri
uplatnení práva na odstúpenie zo zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí
odstúpiť od tejto zmluvy, a to jednoznačným písomným vyhlásením zaslaným emailom
na info@hraples.sk prípadne poštou na
adresu Poľovníctvo Hraples, Hraples s.r.o., Popradská 56/B, 040 11 Košice. Na
tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je k
dispozícii stiahnuť
7.3. Tovar je
nutné zaslať na adresu Poľovníctvo Hraples, Hraples s.r.o., Popradská 56/B, 040
11 Košice, prípadne tovar prineste osobne do našej predajne v Kosiciach.
Odporúčame tovar zaslať ako balík doporučenou zásielkou. Tovar neposielajte na
dobierku, pretože nebude prevzatý. Do balíka priložte kópiu dokladu (bloček z
FM, faktúra), ktorý sme Vám poslali s tovarom a rovnako aj formulár na vrátenie
.
7.4. Po
odstúpení od zmluvy Vám bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa
doručenia Vášho oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátime všetky platby, ktoré
sme od Vás prijali na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou.
Alternatívne riešenie spotrebiteľských
sporov je možné riešiť v Slovenskej republike prostredníctvom SOI,
http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi